פרויקט כסיף • "החרדים יעצרו את הבדואים? מוחל טובות"

שלום בידרמן No Comments on פרויקט כסיף • "החרדים יעצרו את הבדואים? מוחל טובות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון שקיימה מליאת הכנסת בנושא עליית מחירי הדיור, תקף יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, את מדיניות הממשלה והצעותיה ההזויות לפתרונות מצוקת הדיור. לדבריו, העמידה מן הצד לנוכח מחירי הדירות הממשיכים לעלות, תעודד צעירים, ללא זיקה לארץ, להגר ממנה למחוזות בהם יוכלו לרכוש קורת גג במחיר סביר.

"דירה ברח' גורדון בתל אביב, דירת כניסה, בת חדר וחצי, תחת עמודים, שוות ערך לדירת פאר עם מכונית בחניה, בצפון פלורידה שבארה"ב. מה ימנע מצעיר שאינו קשור בליבו ובנפשו לארץ, מלהגר לצפון פלורידה ולרכוש שם בבית נאה, מאשר לגור בחדר וחצי בצפון תל אביב? מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה ב 8.1% לפי הלמ"ס. הורדת אחוז האשראי צפויה לתרום להעלאת מחירי הדיור ולהרחיק עוד את הזוגות הצעירים מהשגת דירה. מי דואג היום לזוגות הצעירים? בנק ישראל הרי דואר רק לבנקים. משרד האוצר דואר לעצמו ולממשלה. אך מי דואג לזוגות?"

"שמעתי שנחתם הסכם על שיווק 15,700 דירות בראש העין. החגיגה סביב ההודעה היתה רבה והתפתחה תחרות מי הולך להצטלם עם ראש העיר על ראש הגבעה בראש העין, האם ראש הממשלה או שר האוצר. כמובן, שמי שניצח הוא שר האוצר שמתנהג כראש ממשלה. ראש הממשלה חושב שהוא ראש הממשלה, אבל לא כך… בפועל לפיד הוא זה שקובע כאן הכל. והוא אכן הצטלם יפה…

אך להפתעת כולם, ראש העיר של ראש העין, הופיע בכנס באילת וסיפר שם שכל התכנית צחוק אחד גדול. הסכם הגג לכאורה אומר שכל מוסדות החינוך המתוכננים לאזור זה, ימוממנו על ידי משרד האוצר. אך ראו זה פלא. התברר שלא היה ולא נברא. רק 60% במימון הממשלה, והשאר במימון הרוכשים. הממשלה חזרה בה מהסכמותיה. ראש העיר סיכם ואמר: הכל כותרות. לא חתמנו על שום שיווק, לא היה ולא נברא!"

הרב מוזס המשיך ותקף את תכנית הממשלה לגבי דיור למגזר החרדי. "שלשום התבשרנו שמצאו פתרון לחרדים, שולחים אותם להקים את הישוב כסיף בצמוד לכסיפא! שהם יהיו שם בתוך כל המאבק על תכנית בראוור. את תכנית בראוור הממשלה לא מצליחה לבצע, אך יכניסו לשם 80 אלף חרדים ובכך יבצעו את התכנית! אז "מוחל טובות", לא מדובשך ולא מעוקצך. לא מעוניינים להיות צד במאבק. אין לנו עניין להתגרות בבדואים. אם לא תתנו לנו מקומות כמו חריש, תפגשו אותנו במרכזי הערים הגדולות החילוניות. שמזה אתם כל כך חוששים."



0 תגובות